23/07/2018

Tom Michell - Co mě naučil tučňák

Milý čtenářský deníčku,

Co mě naučil tučňák už jsem poslouchala před hrozně dlouhou dobou, takže se o něm zmíním jen krátce. Audioknížka se mi moc líbila, tak nechci, aby úplně zapadla.

zdroj: audiolibrix.com

Kniha patří do kategorie memoárů, takže ať už se zdá příběh se zachráněným tučňákem jakkoliv neuvěřitelný, je pravdivý. Když bylo autorovi dvacet, vydal se jako učitel do Argentiny a tam se mu  povedlo zachránit tučňáka před smrtí v ropě, která vytekla do oceánu kdo-ví-odkud.

V knize popisuje, jak tučňáka myje, pašuje přes hranice zpátky do Argentiny (objevil ho na svém výletě do Uruguaye) a jak se postupně stává miláčkem všech žáků i personálu školy.

Svým dílem se snaží vzbudit ve čtenářích lásku k přírodě a zprostředkovat jim hřejivý příběh naděje o záchraně jednoho živého tvorečka. Doufá, že stejně jako on, i ostatní se i díky tomu začnou chovat ekologičtěji a budou si více vážit přírody kolem. Zároveň ale tento názor v knize nijak nezdůrazňuje, prostě z ní naprosto přirozeně vyplývá.

Interpretace neměla chybu a celkově myslím, že tvůrci vystihli atmosféru knihy dokonale. Nedávám pět hvězdiček, protože v době poslechu jsem nevěděla, že jde o autentické vzpomínky a příběh se mi zdál trošku nudný. Jako knihu bych si ho určitě nepřečetla. Ale jinak Tučňák bude patřit mezi audioknížky, ke kterým se budu ráda vracet kvůli jeho milému příběhu, který mi občas v záplavě depresivních válečných osudů nebo brutálních detektivek chybí.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat