11/06/2021

Anne Cathrine Bomannová - Agathe

Milý čtenářský deníčku,

prokousávám se Poválečnou Evropou od Judta, ale je to šíleně dlouhé a náročné, takže to musím prokládat něčím kratším a jednodušším. Jako první knihu do time-outu jsem si vybrala Agathe, kratičký příběh o předválečném psychoterapeutovi, který odpočítává poslední dny do důchodu.

zdroj: goodreads.com


Citát: „Vlastně si nejsem jistý, Thomasi, jak bych vám mohl pomoct,“ řekl jsem. „Nikdy jsem nikoho nemiloval.“
Ta slova mě překvapila, ale Thomas jen odvětil: „Ne, všichni takové štěstí nemáme. Vám se možná bude umírat snadněji.“
„Možná,“ připustil jsem, „ale o to těžší je pro mě žít.“

Nejlepší scéna: Když hlavní hrdina zjistí, že jeho soused, se kterým se důvěrně zná, ale pouze díky zvukům přes zeď, je hluchý.

Zajímavost o knize: Autorka se urputně snažila, aby měla úspěch a nakonec ho opravdu dosáhla.

Zajímavost o autorovi: Vystudovala klinickou psychologii.

Zásadní myšlenka: Každý život je jiný a každý si musí najít a zvolit smysl toho svého sám.

Můj názor: Myslím, že jsem byla líná pročíst se k dodatečnému obsahu schovanému mezi řádky a nenechala jsem si nastavit zrcadlo vlastního života. Jsem si jistá, že to kniha umí, ale já jsem si chtěla spíš odpočinou, takže mi utkvělo jen pár scén a i jen kvůli nim kniha za přečtení stála.

Podobné knihy: Vděk (Delphine de Vigan), S elegancí ježka (Muriel Barbery), Sobota (Ian McEwan)

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat