03/10/2018

Ondřej Štindl - K hranici

Milý čtenářský deníčku,

zase nestíhám, takže román K hranici už mám po víc než měsíci trochu v mlze. Ta mlha je hustá, šedivá a studená, přesně jako můj pocit z knihy.

zdroj: goodreads.com

Autor postupně vypráví příběhy tří mužů, jeden z doby Pražského povstání, druhý se odehrává za normalizace a poslední v současnosti. Všichni hrdinové jsou nanicovatí chlápci, kterými okolní události šoupají (smýkají by bylo až příliš silné) od neštěstí ke katastrofě.

Slibované závěrečné originální spojení příběhů jsem nepochopila. S hrdiny jsem nesoucítila. Ženské měly vystupovat jako silné a odhodlané postavy, ale byly trochu papírové. Prostě nic moc.

Text moc neubýval a po přečtení dvou příběhů jsem už ani nedoufala, že ten třetí bude lepší. Knihu jsem asi sto stran před koncem odložila a kdybych později neztratila jinou rozečtenou knížku, asi bych se k ní nikdy nevrátila.

Na druhou stranu kniha není vyloženě odpad. Historické pozadí je docela zajímavé, některé scény jsou napínavé a většině těch chlapů jsem tak nějak rozumněla, i když jsem jim nikdy nefandila. Za tahle drobná plus si zaslouží dvě hvězdičky, ale doporučit ji nemohu opravdu nikomu.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat