02/10/2019

Griet Op de Beecková - Výš než v sedmém nebi

Milý čtenářský deníčku,

od Beeckové jsem četla román Pojď blíž, ať ti můžu dát pusu, ze kterého jsem byla nadšená, stal se pro mě knihou roku. Od její prvotiny jsem si toho neslibovala tolik a rozhodně má celkem nízká očekávání nepřekonala. Není špatná, ale myslím, že za pár dní už nebudu vědět, o čem byla.

zdroj: goodreads.com

Hlavní hrdinka Eva pracuje jako psycholožka ve vězení. Patří mezi běžné třicátnice, které ne a ne narazit na toho pravého, ale při tom jsou hodné, jejich okolí si jich váží a rodiče do nich sice na jednu stranu šijí, proč nikoho nemají, ale zároveň využívají toho, že nezaložily vlastní rodinu a mohou se tedy starat o ně.

Většina knihy je vlastně spíš o těch druhých. O sestře, která má mizerné manželství, skvělého milence, ale nemůže se rozhoupat k němu odejít, o otci alkoholikovi, který zavinil, že jeho synovec je těžce postižený, o dceři své sestry, kterou trápí běžné problémy s přátelstvím ve škole. Eva všem pomáhá, snaží se je pochopit, ale zapomíná na sebe. A když se náhodou pokusí najít vlastní štěstí, nedaří se jí to.

Autorka propojila několik různorodých příběhů, dostatečně zajímavých, abych o nich chtěla číst, zároveň ale stále věrohodných. Zároveň mě ale žádný z nich nechytl za srdce, v žádném neformulovala pro mě objevnou myšlenku nebo nepředstavila pocit, který by se mě v hloubi duše dotkl. Proto dávám jen tři hvězdičky. Jako jednu z moderních knížek o vztazích mezi lidmi asi můžu doporučit, ale nečekám, že si z ní kdokoliv sedne na zadek. Nejlépe ji asi popisuje fráze "neurazí, ale nenadchne".

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat