28/10/2023

Petra Dvořáková - Zahrada

Milý čtenářský deníčku,

na Zahradu jsem se těšila už dlouho, ale jako obvykle mi trvalo dlouho, než jsem se k ní dostala. A jako obvykle mě Petra Dvořáková nadchla.

zdroj: databazeknih.cz


Citát: Hanka s Broňkem se na sebe podívají. „Tak promiň, že nemlčíme k tomu, že jde někdo úplně proti Bohu... a proti přírodě... A ty k tomu tý holce ještě žehnáš...“

„Jasně, proti Bohu, že to tak víte,“ začíná se mi svírat hrdlo. Jak můžou být takoví? Majitelé pravdy! Dokud jsem byl pan kaplan a nevěděli, co si ve skutečnosti myslím, neměli problém. Tvářili se, že táhneme za jeden provaz. Ale jen pokud se člověk pohyboval v těch správných mantinelech. Jejich uctivost se jako mávnutím proutku promění v pohrdání a nadřazenost.

Nejlepší scéna: Seznámení hlavního hrdiny se sousedem doktorem. Přišlo mi, že má pochopení, které by si člověk přál u každého doktora.

Nejhorší scéna: Když mu plot posprejují sprostými a urážlivými nápisy.

Zajímavost o autorovi: "Moh­la bych říct, že mám pro své­ho hrdi­nu napros­to pocho­pe­ní, ale o to víc vyvstá­vá otáz­ka, jest­li bych oprav­du doká­za­la být takhle chá­pa­vá a tole­rant­ní i v realitě." (Kavárna nakl. Host Brno)

Zásadní myšlenka: Jak žít, když je "chyba" integrální součástí osobnosti?

Můj názor: Budu stručná, protože toho nechci z obsahu knihy moc prozradit. Knihu jsem hltala v podstatě od první stránky a opravdu obdivuju autorku, že zvládla tak věrohodně popsat něco tak strašně těžkého. Metafora zanedbané zahrady působí dokonale a přitom není nijak násilná ani doslovná. Trochu jsem se bála konce, nechtěla jsem, aby působil moc teatrálně nebo naopak příliš růžově, ale myslím, že i tady to autorka zvládla. Prostě nemám co vytknout!

Podobné knihy: Vrány (Petra Dvořáková), Houbařka (Viktorie Hanišová), Soběstačný (Zuzana Dostálová)

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat