09/10/2023

Kevin Eastman - Želvy Ninja: Menu číslo 1

Milý čtenářský deníčku,

na turisťáckém táboře jsme hráli na Želvy Ninja. Kromě dětské knížky, kterou jsem po večerech četla synovi, jsem zvládla i první díl původního komiksu. Docela mě bavil, i když jsem čekala, že to bude působit víc jako parodie na jiné superhrdinské komiksy.

zdroj: goodreads.com


Citát: MÉ JMÉNO JE TŘÍSKA, A ANO, JSEM KRYSA. JSEM TAKÉ MISTREM TĚCHTO ČTYŘ ŽELV, KTERÉ VÁS ZACHRÁNILY... …LEONARDA... …DONATELLA... …A RAFAELA.... PAK JE TU JEŠTĚ MICHELANGELO. KTERÝ BYL TOU DOBOU DOMA.

Nejlepší scéna: Historie vztahu Třísky a Trhače. Pozdější verze se mi teď zdají dost zjednodušené.

Nejhorší scéna: Závěrečný boj s Trhačem. Myslím, že bylo až příliš jasný, že to nebylo poslední vzájemné setkání.

Zajímavost o knize: Komiks začal jako parodie na tehdejší známé, superhrdinské série.

Zajímavost o autorech: Založili vlastní nakladatelství, ve kterém knihu vydali, a díky reklamě v komiksovém časopise první náklad brzy vyprodali a zaujali zavedené nakladatelské domy.

Zásadní myšlenka: Byl to klasický příběh, ninja potká holku, která se líbí jinému ninjovi, v souboji jeden zemře a jeho žák se chystá pomstít jeho smrt. A pak přijde na scénu zmutovaná krysa s nutkáním zachraňovat opuštěné domácí mazlíčky.

Něco pro mě nového: Na začátku Želváci neměli barevné pásky.

Můj názor: Vzhledem k tomu, že tenhle druh komiksů běžně nečtu, tak nemám moc s čím porovnat. Každopádně mi to přišlo jako zdařilá, správně překombinovaná parodie a jsem upřímně překvapená, že z této původní, trochu nerdovské, formy vyrostli až do barevného, trochu dětského světa oblíbených hrdinů. K dokonalosti tomu chyběl nějaký originálnější konec, ale asi i jeho prvoplánovost měla působit jako parodie.

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat