15/02/2019

Denis Thériault - Podivuhodný život osamělého pošťáka

Milý čtenářský deníčku,

opět taková dvoudenní rychlovka. Nejdřív jsem si chtěla Pošťáka pořídit jako audioknihu, ale pak jsem na něj narazila v knihovně, tak to nebylo potřeba. Podivný příběh, ale jeho poetika mě hodně bavila.

zdroj: goodreads.com

Podivínský doručovatel otvírá všechny rukou psané dopisy, které mu projdou pod rukama. Zamiluje se do jedné pisatelky, která si se svým protějškem vyměňuje haiku. A možnost číst její dopisy si chce udržet za každou cenu!

Nejsem příznivcem japonských krátkých básniček, nikdy jsem je moc nechápala, co na nich všichni vidí. Ale po přečtení této krátké novely jim musí propadnout každý. Nejúžasnější částí pro mě byl popis, jak se pošťák snaží napsat svoje první haiku. Jeho neohrabané první pokusy, dvě slova, která na začátku vypadají slibně, ale pět dalších je úplně zmrší. A nakonec diamant vybroušený tisícem pokusů konečně zalepený v obálce putuje k jeho femme fatale.

Pět hvězdiček si z mého pohledu zaslouží jen výjimečné knížky, které mě donutí k zamyšlení, chytnou za srdce nebo se věnují mému oblíbenému tématu. Ani do jedné Pošťák nepatří, ale uniklo mu to jen o chlup.

Autor po naléhání čtenářů napsal další knížečku, která sleduje osud jiné postavy a částečně se s tím pošťákovým překrývá. Nečekám, že bude tak skvělá jako první díl, ale rozhodně si ji nenechám ujít.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat