26/02/2020

Adam Silvera - Oba na konci zemřou

Milý čtenářský deníčku,

tenhle rok jsem asi nějaká náročná. Oba na konci zemřou měl být oddechový román z kategorie young adult, navíc opět s gay tématikou, takže se mi měl líbit. Bohužel vůbec! Po sto stranách jsem se rozhodla, že zbytek jen tak prolistuji a přečtu si pak jen poslední část, abych věděla, jak to dopadlo.

zdroj: goodreads.com

Základní myšlenka se mi líbila. Po půlnoci každému, kdo má ten den zemřít, zavolá operátor Hodiny smrti a na tuhle skutečnost ho upozorní. Díky tomu mají lidé možnost prožít poslední den naplno, urovnat všechny svoje záležitosti a do hrobu odejít v klidu. Hlavními hrdiny jsou dva kluci kolem osmnácti let, kteří se seznámí přes aplikaci Poslední přítel. Prožijí spolu jeden den a pak umřou.

Problém byl, že mě jejich osud vůbec nezajímal. Nevzbudili ve mě lítost, že dva mladé životy přijdou nazmar, nedělala jsem si ani naděje, že to třeba nakonec nějak přežijí a vůbec mi nepřišlo, že to, co poslední den dělají, má nějakou hodnotu.

Jeden z nich trpěl úzkostí z vycházení z domova, ale to jsem vlastně pochopila až nějak později a vůbec mi nepřišlo, že by autor nějak tuhle poruchu rozpracoval, dovolil čtenáři nahlédnout do mysli, které vadí být mezi ostatními.

Každopádně jsem ráda, že jsem našla cestu, jak knížku "dočíst" a zároveň s ní neztratit moc času. Od teď, pokud mě kniha nezaujme během prvních sto stran, proskáču zbytek a přečtu si jen posledních přibližně třičet stran, abych se dozvěděla, jak to dopadlo. Asi je trochu podvod psát pak takovou knihu do seznamu přečtených knih, ale co, ten seznam je můj a jakým způsobem do něj knihy zařazuju, je jen a pouze moje věc.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat