18/02/2020

David Levithan - Líbali jsme se

Milý čtenářský deníčku,

tenhle rok nezačal po knižní stránce vůbec dobře. Mám rozečtené Možnosti milostného románu, ale vůbec mě nebaví navíc je mám v elektronické podobě a čtení na mobilu mi teď vůbec nevyhovuje. Kromě toho jsem rozečetla Racionálního optimistu, chtěla jsem ho porovnat se Sapiens, ale vůbec jsem ho nedočetla, strašně mě nebavil. Takže nakonec první knížkou, kterou jsem se prokousala na konec bylo hloupoučké Líbali jsme se.

zdroj: goodreads.com

Novela vypráví příběhy několika náctiletých gayů, které zároveň komentují duše mrtvých homosexuálů skolených nemocí AIDS v osmdesátých nebo devadesátých letech. Tenhle koncept na mě působil hrozně uměle.

Hlavními hrdiny jsou dva kluci, kteří spolu dřív chodili, a rozhodli se, že spolu překonají rekord v nepřerušeném líbání, které má trvat více než 30 hodin. Sice se během toho stane spousta zajímavých věcí, ale i tak mi připadala tahle linka dost nudná a rozvleklá.

Mezi menší příběhy patří dva spokojení gayové, jeden naprosto nešťastný, jehož rodiče se právě dozvěděli, že je homosexuál a rozhodně z toho nemají radost, a kluk který se konečně poprvé zamiluje do kluka, který byl dřív vlastně holka. Žádný z těch příběhů neříká nic objevného, ale dohromady tvoří pestrou paletu docela zábavných příběhů.

V doslovu jsem se dočetla, že příběh původně vznikl jako povídka a myslím, že ta nemusela být úplně špatná. Její rozvedení do novely se ale podle mě vůbec nepovedlo a lituju, že jsem s ní ztrácela čas.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat