08/09/2021

Neil Gaiman - Krajina snů (Sandman 3)

Milý čtenářský deníčku,

v knihovně jsem náhodou narazila na jeden svazek ze série o Sandmanovi od Neila Gaimana. Protože mělo jít o několik nezávislých povídek, rozhodla jsem se si ji půjčit a ochutnat jedno z nejslavnějších Gaimanových děl vůbec.

zdroj: goodreads.com


Nejlepší scéna: Úvodní obchod s múzou.

Nejhorší scéna: Celá třetí povidka o Snu noci svatojánské. Já ho sice viděla už asi dvakrát, ale moje znalost je i tak naprosto povrchní a nejsem schopná docenit všemožné shakespearovské vtípky, kterých tam určitě byla spousta.

Zajímavost o knize: Na wikipedii jsem se dočetla, že série Sandman od Gaimana se vymykala tím, že jí četly hlavně ženy, většinou studentky na univerzitách. To bylo u komiksu tehdy něco naprosto nového. Vlastně šlo asi o jeden z prvních komiksů, který nečetli jen nerdi a fanoušci superhrdinkých příběhů.

Něco pro mě nového: Hodně jsem si četla o historii série, jak vznikala a pokračovala a jaké v ní hrají postavy. Ta komplexnost mě překvapila.

Můj názor: Jako obyčejné povídky by mi to přišlo super, s komiksovou formou jsem se nějak neztotožnila, asi nejsem komiksový typ. Věřím, že před třiceti lety, když Sandman poprvé začal vycházet, působil jako zjevení. V dnešním kontextu už se mi tak výjimečný nezdá.

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat