30/09/2021

Bernardine Evaristová - Dívka, žena, jiné

Milý čtenářský deníčku,

tak tohle byla absolutní bomba. A to jsem měla dost vysoká očekávání, protože tuhle knížku chválí snad úplně všichni. Stojí za to!

zdroj: goodreads.com

Citát: v kavárně, do které by se odvážil vkročit jen někdo, kdo zaprodal celou svou duši hipsterskému peklu

Nejlepší scéna: Bavila mě kapitola o učitelce, jak nastupovala jako mladá, plná ideálů, a jak o ně postupem let úplně přišla.

Zajímavost o knize: Získala Bookerovu cenu (společně se Svědectvím od Atwoodové) a milion dalších cen.

Zajímavost o autorovi: Patří mezi hrstku černých profesorů v Británii a jako první černoch získala Bookerovu cenu.

Zásadní myšlenka: Už tak velmi specifická skupina britských černošek zahrnuje spoustu různorodých identit a osudů, lidská pestrost je nekonečná.

Něco pro mě nového: Když se mluví o černoších, vždycky je to v souvislosti s USA, takže britský pohled je aspoň u nás naprosto nový.

Můj názor: Byla jsem prostě nadšená. Každý příběh byl skvěle vystavěný, každý charakter byl uvěřitelný a žádný z nich mi nepřišel povrchní nebo stereotypní. Jejich vzájemné propletení bylo přirozené a při tom zábavné. Ze začátku jsem se bála vět bez teček a velkých písmen, ale ten strach byl zcela zbytečný, tady forma rozhodně nevítězí nad obsahem, naopak mu dokonale slouží.

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat