08/11/2023

Teodora Dimova - Matky

Milý čtenářský deníčku,

tahle knížka patří mezi ty, které jsem si chtěla přečíst, protože pochází z neobvyklé jazykové oblasti, konkrétně bulharské.

zdroj: goodreads.com

Zajímavost o knize: Podnětem pro jeho napsání byla skutečná událost – v roce 2004 v druhém největším bulharském městě Plovdivu ubily mladou dívku její dvě spolužačky.

Zásadní myšlenka: Zlo a chudoba jdou ruku v ruce.

Něco pro mě nového: Bulharská mizérie sužující celou společnost.

Můj názor: Upřímně, už je to tak dlouho, co jsem knížku četla, že si toho moc nepamatuju. Nejdřív jsem se nemohla začíst, příběhy dětských hrdinů mě moc nezajímaly, ale už asi u třetího se to zlepšilo a jeden z posledních o dvojčatech, která žijí rozdělena kvůli pomstychtivosti rodičů, mě vyloženě dojal. Závěr, ve kterém dojde k hromadné vraždě, mě totálně znechutil, moc jsem nepochopila, co děti k činu vedlo. Netuším, jak se odehrál zločin, jímž se autorka inspirovala, možná působil taky naprosto nelogicky, každopádně nemám pocit, že by se autorce popsáním předchozí historie dětí podařilo v čtenáři vzbudit empatii nebo dokonce pochopení k jejich činům.

Podobné knihy:

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat