06/02/2018

Jaroslav Kalfař - Kosmonaut z Čech

Milý čtenářský deníčku,

nestíhám. Při kojení je sice na čtení spousta času, takže seznam přečtených knížek se utěšeně rozrůstá, ale chvilku na psaní si hledám jen těžko. Už mám zase skluz asi pět knih, takže budu stručná. Kosmonaut z Čech mě hlavně překvapil, čekala jsem satirický román, ale spíš šlo o analýzu duše člověka se složitou minulostí a nelehkou současností.

zdroj: goodreads.com

Hlavní hrdina Jakub Procházka je expertem na hvězdný prach. U Venuše se nedávno objevil záhadný oblak, česká vláda koupila skoro hotovou raketu od Švýcarska a díky tomu dostane Jakub příležitost zkoumat prach přímo ve vesmíru. Kniha popisuje jeho cestu, návrat na Zem, ale také vzpomínky na vědcovo dětství poznamenané ztrátou rodičů, kde navíc jeho otec pracoval jako estébák.

Z popisu je jasné, že nejde o variaci na seriál Kosmo, který Česká televize uvedla před rokem. Sice se tu vyskytují nějaké drobné vtípky na českou povahu jako je právě koupě rakety nebo sponzoři letu, ale to je spíš koření celkem vážného příběhu hrdiny trestaného za činy svého otce celou společností, ve které nikdo není bez viny, ale obvinit druhé je o tolik snazší. Tahle část mi přišla nejzajímavější.

Druhá linie příběhu se vine kolem jeho vztahu s manželkou. Ta už mě tolik nezaujala. Jeho problémy mi byly dost vzdálené a vložené rozhovory s psychologem možná až příliš americké. Celkově ale zabírá spíš menší část knihy, takže není důvod kvůli ní snižovat jinak celkem vysoké hodnocení.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat