06/11/2020

Paul Beatty - Zaprodanec

Milý čtenářský deníčku,

tak tohle se hodně nepovedlo. Chtěla jsem Zaprodancem doplnit četbu Podzemní železnice, navíc získal Bookerovu cenu, takže jasná kvalita. Jenže se to prostě nedalo číst.

zdroj: goodreads.com

Přečetla jsem prvních padesát stránek, to bylo docela zábavné, jak otec zkoušel různé rasové pokusy na synovi. Dalších sto stran jsem se začala ztrácet. Nakonec jsem se přesunula k doslovu, který mi aspoň trochu pospojoval jednotlivé scény ve smysluplný celek. Nakonec jsem se ještě vrátila a dočetla posledních třicet stran, abych teda zjistila, jak přesně to všechno dopadlo.

Hlavním problémem pro mě byl humor. Věděla jsem, že čtu černošskou satiru, takže jsem očekávala leccos. Vtipu jsem se bohužel nedočkala. Teda samozřejmě, že tam byl, ale mě nepřišel vůbec legrační. Měla jsem to tušit, američtí stand-up komici mě taky moc nebaví, zvlášť ti, kteří si dělají legraci z vlastní menšiny, a tohle je tomu vlastně asi dost podobné.

Myslím, že tady mi opravdu chybí americký kontext nebo jakákoliv osobní zkušenost z prostředí, které autor popisuje. Bez ní to nestojí za víc než dvě hvězdičky.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat