08/10/2022

Horáková, Dostálová, Scheinostová - Johana

Milý čtenářský deníčku,

pamatuju si, že o Johaně jsem v době jejího vydání viděla i reportáž v Událostech. Navíc spousta lidí kolem mě ji chválila, dvě ze tří autorek patří mezi mé oblíbené, takže se zdálo, že její přečtení bude sázka na jistotu. A ono zas nic.

zdroj: goodreads.com

Nejlepší scéna: Nejvíc mě bavilo, když se Johana stala společnicí pražského mafiána a následné kruté procitnutí. Jako všechno v knize i tahle část působila poněkud prvoplánově, ale aspoň měla spád.

Nejhorší scéna: Úvodní smrt prarodičů. Mám pocit, že něco podobného jsem četla už asi tisíckrát.

Zajímavost o knize: Každou část napsala jedna autorka, se změnou spisovatelky přichází i drobná změna stylu, díky které čtenář snadno pozná, že hrdinka dospívá.

Zásadní myšlenka: Najít pořádnýho chlapa je těžký. Ale nemít ho ještě horší, takže se vyplatí hledat.

Můj názor: Kniha na malém prostoru popisuje třicet let života hlavní hrdinky. To logicky vede k určité schematičnosti, přeskakování a také stereotypům. Možná o to autorkám šlo, popsat hrdinku, se kterou se čtenářky snadno ztotožní, protože v určitém věku prožívaly totéž. 

Jenže mě takový typizovaný příběh zoufale nudil, měla jsem pocit, že každou příhodu už jsem někde četla a zpravidla lépe, detailněji zpracovanou. Občas ve mě vyvolal vzpomínky nějaký dobový detail, třeba Expresky, fitka se zázračně rychlým cvičebním programem, ale jinak mě kniha nechávala zcela chladnou.

Rozhodně jí nemůžu upřít čtivost a taky uznávám, že se povedlo dobře vystihnout změny v myšlením změnami stylu. Kromě několika milých vzpomínek mi ale kniha vůbec nic nedala. A i od ryze odpočinkového románu čekám trochu víc.

Podobné knihy: Soběstačný (Zuzana Dostálová), Nejlepší pro všechny (Petra Soukupová)

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat