13/03/2023

Jan Štifter - Café Groll

Milý čtenářský deníčku,

nedlouho po Mendelově trpaslíkovi začal Český rozhlas vysílat Café Groll, které jsem si s chutí poslechla, protože o autorovi už jsem toho slyšela spoustu, ale žádná z jeho knih se mi zatím do ruky nedostala.

zdroj: goodreads.com


Citát: Poznal jsem je na konci léta 1920. Bylo krátce po válce, tenkrát se jí říkalo velká, protože nikdo nevěřil, že by mohla přijít ještě nějaká větší.

Nejlepší scéna: Seznámení se Salomenou v cukrárně. Působí zprvu až přehnaně románově, a pak se ukáže, že to skutečně nebyla úplná náhoda.

Nejhorší scéna: Magdalena, která odjíždí do nemocnice po tom, co jí ošklivě zranil jeden ze zákazníků.

Zajímavost o knize: Když vyšla v malém jihočeském nakladatelství, všimla si jí redaktorka z Vyšehradu a oslovila autora s tím, že by jeho další knihu chtěli vydat oni.

Zásadní myšlenka: Člověk může potkat femme fatale, a přitom ji nikdy nespatřit.

Něco pro mě nového: Nevěstky nezůstávaly v jednom podniku dlouho, maximálně pár měsíců.

Můj názor: Nebavilo by mě knihu číst, téma prostitutek ve dvacátých letech mě neoslovuje. Osud hlavního hrdiny mě moc nezajímal a ani jeho pocity, které určitě člověk zažívá i dnes, se mě moc nedotýkaly. 

Skvěle tu zapůsobil formát audioknihy, která se snadno poslouchala, děj mi připadal dostatečně napínavý, aby mi při poslechu neutíkala pozornost, a zároveň dostatečně přímočarý, abych se v něm neztrácela.

Je to taková oddechovka do pošmourných, zimních dní, nic víc, nic míň. A jako takovou ji můžu doporučit, zvlášť v audio verzi.

Podobné knihy: Šikmý kostel (Karin Lednická), Přítel z domova (Veronika Doskočilová), Skleněný pokoj (Simon Mawer)

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat