13/03/2017

Tom Robbins - Tibetský broskvový koláč

Milý čtenářský deníčku,

po nějaké době jsem opět sáhla do domácí knihovničky a přečetla poslední knížku z pera mého oblíbeného spisovatele Toma Robbinse.  Vzpomínková kniha Tibetský broskvový koláč mě potěšila, ale neokouzlila.

zdroj: goodreads.com
Tom Robins oslavil loni osmdesátku a podle poslední knihy to vypadá, že se pomalu loučí s naším světem. Na závěr své spisovatelské dráhy se rozhodl sepsat knihu vzpomínek. Začíná v ranném dětsví, které prožil v Apalačských horách, pokračuje přes vojenskou službu v Koreji, studia v Richmondu a vlastně až ke konci se dostává k tomu, jak vznikal jeho první román, Seattlu a výletu do Timbuktu.

Deníčku, ty víš, že já Toma Robbinse zbožňuji a vedle Miloše Urbana je jediným autorem, jehož knihy chci mít všechny doma (kdy konečně vyjde Další dálniční atrakce?!). Věř mi, pro nikoho jiného, než fanouška jako jsem já, nemá cenu tuhle knihu číst. Robbinsovi zážitky nejsou zase tak výjimečné, tehdejší společenská situace je zmiňována jen okrajově a vlastně ani o jednotlivých románech se člověk nedoví mnoho.

A co četba přinese oddaným fanouškům? Další dávku originálních metafor a přirovnání, několik příhod z kategorie "to nevymyslíš" a celkovou rekapitulaci jeho životní filozofie, která se prolíná všemi jeho romány. Asi nejzajímavější kapitola se věnovala jeho prvnímu zážitku s LSD, kde popisuje svůj první rauš (velmi podrobně, na to, že se to odehrálo před téměř padesáti lety).

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat