07/03/2017

Pavel Renčín - Labyrint

Milý čtenářský deníčku,

o víkendu jsem dočetla román Pavla Renčína Labyrint, který původně vznikal na jeho blogu ve spolupráci s jeho čtenáři. To mě samozřejmě zaujalo.

zdroj: databazeknih.cz
Hned v prologu se čtenář dozví, že Labyrint původně vznikal na webových stránkách autora, který na začátku ani nevěděl, jak skončí. Přibližně v jedné třetině se rozhodl, že z něj udělá prolog ke své právě vycházející/dokončované trilogii Městské války. Protože děj do značné míry ovlivňovali čtenáři, na konci knihy najdeš, deníčku, některé komentáře, které do děje zasáhly nejvíce. Kromě toho nakladatel přiložil i text metalové opery a pár komiksů, opět vytvořených fanoušky. Bonusem je pak povídka od Renčína Král olší, která dosud nevyšla nebo vyšla v Pevnosti, ale ne na blogu.

Na ději je bohužel tohle improvizování hodně vidět. Co na začátku vypadá jako záhadné putování kanály se zvrhne v boj proti mafii ovládající celé pražské podzemí. Renčín asi rád zabíjí svoje postavy, ale na konci se mu tenhle přístup vymstí a závěr mi přišel v mnoha směrech nelogický. Z toho důvodu mám pocit, že by si samotný román zasloužil tak dvě hvězdičky, i když je napínavý a čtivý. Ale na Goodreads i Databázi knih ho čtenáři ověnčili více než čtyřmi hvězdičkami!

Na druhou stranu ten pocit, že čtenáři mohli ovlivnit děj, je vlastně docela zábavný a při čtení komentářů v knize jsem se mohla ponořit do sice virtuálního, ale jinak naprosto skutečného světa fan-fikcí, který jsem blíže objevila teprve nedávno při čtení Fangirl od Rowellové. Tím u mě získal jednu hvězdičku navíc, ale ani o chlup víc.

V nejbližších měsících se chystám na trilogii Městských válek, ale první díl je v knihovně nedostatkovým zbožím, tak to asi chvíli potrvá. Renčínův styl je chytlavý, napínavý, takže jsem si zatím půjčila jeho Vězněnou, nejnovější román, který by neměl patřit do žánru fantasy, ale spíš thrilleru či hororu. Tak uvidíme!

Závěrečné hodnocení:

Žádné komentáře:

Okomentovat