13/12/2020

Kan Furuyama - Kniha větru

 Milý čtenářský deníčku,

sleduju na Instagramu Bookscalling, kde aktuálně běží čtenářská výzva. Normálně bych se asi neúčastnila, ale tady je motivací závěrečná bohatá cena v podobě spousty knih z různých nakladatelství podle vlastního výběru. No a jedním z témat byl komiks. Knihovny zavřené, takže jsem musela sáhnout do domácí knihovničky. Z žalostného počtu možností jsem vybrala mangu Kniha větru a docela se mi líbila.

zdroj: goodreads.com

Kniha zpracovává příběh císařské vzpoury na začátku období šogunátu, kdy původní panovník doufal v opětovné získání moci. Kniha je nabitá souboji samurajů, historickými obrázky a japonskými slovy označujícími místní specifické reálie.

Byla to moje první manga, takže jsem si všímala takových detailů jakými je rozměr bublin nebo popisků přizpůsobený svislému způsobu psaní nebo legračně přeložených citoslovců vepsaných do původního obrázku. Taky mě fascinovalo ztvárnění soubojů. Ze začátku mi dělalo problémy je pochopit, ale později jsem si zvykla a přesně jsem si v hlavě rozpohybovala obrázky tak, jak si je asi autor představoval.

Přiznávám se, že zpětně mi samotný příběh přijde hrozně jednoduchý. Zvlášť závěrečné poučení, že návrat císaře v období Meidži vydláždil cestu k nacismu, ke kterému by za šogunátu nedošlo, mi přišel trochu moc zjednodušený. Na druhou stranu to byl pohled, o kterém jsem později ještě několikrát přemýšlela.

Dávám tři hvězdičky, ale nemyslím, že dává smysl tohle hodnocení porovnávat s tím o jiných čtenářů, kteří mají pravděpodobně s mangou mnohem více zkušeností.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat