24/02/2021

Martin Řezníček - Rozpojené státy

Milý čtenářský deníčku,

před pár lety jsem četla knihu Jakuba Szántó o jeho novinářském pobytu v Izraeli, která se mi mc líbila. Doufala jsem, že nová kniha o Spojených státech od dalšího zpravodaje České televize bude podobně dobrá, ale, bohužel, trochu mě zklamala.

zdroj: goodreads.com

Citát: Nelze ovšem stanovit, zda byl vliv tak silný, že dokázal s výsledky pohnout a hlasování ve prospěch Donalda Trumpa rozhodnout. Netroufly si na to veřejně ani zpravodajské služby. A tak tento otazník zůstane pravděpodobně navždy bez uspokojivé tečky.

Nejlepší kapitola: Ta o vzdělání. Líbily se mi postřehy o tom, jak nestálý školní kolektiv umocňuje individualismus a zároveň zvyšuje riziko sociálně-patologických jevů.

Nejhorší kapitola: O Kim Novakové, vlastně teď už ani nevím, o čem byla. Celkově mi přišla první část s českými kořeny nejslabší.

Zajímavost o knize: Překvapilo mě, že se umístila mezi nejprodávanějšími knihami minulého roku.

Zásadní myšlenka: Donald Trump z velmi bohaté rodiny a sám přehazující miliony vidlemi vyvolal v běžném Američanovi, že je stejný jako on, že má stejné problémy, že je úplně chápe. A kecal...

Něco pro mě nového: Různé informace o amerických základních školách a nebo třeba o americkém dobrovolnictví.

Můj názor: Kniha mě bohužel trochu zklamala. Čekala jsem hluboký vhled do americké společnosti českou optikou, ale nějak mi přišlo, že autor zůstal většinou spíš na povrchu nebo šel po příbězích ale do nějakých obecných pravd, které by mi nějak významěji osvětlily Trumpův úspěch, jsem se nedočkala. Ale možná jich je tak málo a jsou tak obyčejné, že mě zklamala spíš jejich jednoduchost než nutně špatné podání.

Podobné knihy: Za oponou války (Jakub Szántó)

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat