13/02/2021

N. K. Jemisin - Kamenné nebe

Milý čtenářský deníčku,

tak jsem ji dočetla, tu vychvalovanou sérii na pomezí sci-fi a fantasy s výraznými rysy angažované literatury. S odstupem několika dní musím říct, že ve mně závěr zanechal mnohem slabší dojem než bych očekávala.

zdroj: goodreads.com


Citát:  Jenže… Skaffa ji ochránil před zbojníky - i před otcem. Utěšoval ji, když se bála, večer ji ukládal do postele. Viděla ho, jak bojuje se svou surovou povahou i se samým Zeměm, aby mohl být tím rodičem, kterého potřebuje. Pomohl jí, aby se měla ráda taková, jaká je.
A matka? Ty. Tys pro ni nic takového neudělala.

Zásadní myšlenka: V tomhle díle mi přišlo, že se autorka nejvíc soustředí na vztah mezi dítětem a rodiči. Avšak to, co hrdinové řešili, mi přišlo hrozně vzdálené mé osobní zkušenosti, proto se mě to nijak zvlášť nedotklo.

Něco pro mě nového: Magie pocházející z života a zdánlivě neomezený zdroj v nitru Země. Takže planeta žije! A lidé, kteří ho chtějí bezohledně čerpat.

Můj názor: Závěr série rozkryl všechna tajemství a neměla jsem pocit, že cokoliv zůstalo nedořešeno, tak to mám ráda. Zároveň zde byla spousta napětí, intriky, závěrečný epický souboj. Tím se rozhodně přiblížila k průměru svého žánru, což mě osobně možná maličko zklamalo.

Podobné knihy: Předchozí díly série

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat