31/03/2021

Ben Aaronovitch - Nejodlehlejší stanice

Milý čtenářský deníčku,

druhá ze tří knih Řek Londýna, které teď v řadě čtu, nese pořadové číslo 5.5 a jde o samostatnou novelu odehrávající se mezi Záludným létem a Stromem viselců. Protože samotný příběh nemá o mnoho víc než sto stran, přidal nakladatel do knihy ještě celkem obsáhlý, původně asi rozhlasový, rozhovor s autorem.

zdroj: goodreads.com

Citát: ...skočili jsme do oranžové fordky, která měla lepší motor, a vyrazili na cestu s písní v srdci a hádkou ohledně výběru hudby na rtech.

Nejlepší scéna: Když v metru narazí na ducha, který se shání po četníkovi nebo pošťákovi. Líbil se mi popis toho, jak se duch rozpadá.

Nejhorší scéna: Dovysvětlení po rozuzlení případu. Protože v podstatě žádné není! Zůstane spousta neobjasněných skutečností.

Zajímavost o knize: Opravdu zábavný je závěrečný rozhovor, třeba i o tom, jak autor právě píše Stín nad Trevírem a zatím neví, jak přesně se bude jeho děj odvíjet.

Můj názor: První dvě třetiny knihy mě opravdu bavily, pochvalovala jsem si přímočarý děj bez zbytečných odkazů. Jenže pak přišel závěr a ten se mi zdál opravdu děsný. Pachatele odhalili v podstatě náhodou na první dobrou a nikdy nezjistili jeho motiv a spousta podrobností zůstala navždy neobjasněna. A to včetně některých nadpřirozených prvků. Na mě to působilo nedotaženě.

Podobné knihy: Viz Zvony Londýna

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat