08/03/2021

Rainbow Rowellová - Nezdárný syn

Milý čtenářský deníčku,

tak nakonec jsem si na druhý díl Nedej se počkala v českém překladu. Na rozdíl jedničky mi nepřišel tak čtivý, ale zase příběh se mi zdál o něco originálnější, nešlo totiž o variaci na Harryho Pottera, ale vlastně o pokračování, co se stane po tom, když hrdina přijde o svůj smysl existence.

zdroj: goodreads.com

Citát: Teď už hádky báječné nejsou. Teď to je, jako když něco rozbijete, protože to neumíte spravit.

Nejlepší scéna: Když Simon, Baz a Penelopa bojují s upíry na středověkém festivalu. Teprve tady (asi ve třetině knihy) jsem se konečně začetla.

Nejhorší scéna: Rozchod Penelopy a Micaha. Vůbec to ve mně nevyvolalo žádné emoce, ani jednoho jsem nelitovala, ale ani s ním nijak významně nesympatizovala, prostě to bylo takové divné. Zdálo se mi, že autorka jen potřebovala ten vztah ukončit, tak to nějak udělala.

Zajímavost o knize: Chystá se třetí díl. V angličtině by měl vyjít letos v létě.

Zajímavost o autorovi: V závěru autorka píše, že Simon a Baz jsou její srdcoví hrdinové, které ma nejradši ze všech svých literárních dětí. Já bych na jejím místě dala přednost Eleanor a Parkovi.

Zásadní myšlenka: Stres utužuje vztahy :-D

Něco pro mě nového: Pořád mě baví její systém magie, kde se jako kouzla používají různá ustálená spojení a fráze. V Americe logicky fungují úplně jiná než v Anglii. Vůbec pojetí Ameriky jako magického Divokého Západu mi přijde originální a trefné.

Můj názor: Strašně dlouho jsem se nemohla začíst a jindy Rowellové silné mezilidské vztahy mi tady buď úplně chyběly nebo neměly žádný vývoj, prostě jen tak byly. V druhé části se rozvíjí zápletka s upíry, ta mě bavila, přišla mi dobře postavená a litovala jsem, že se neřeší celou knihu. A samozřejmě mi vadilo, že část příběhu zůstává zcela nedořešená.

Podobné knihy: Nedej se (první díl série), Harry Potter (tak od pátého dílu dál), Losos v kaluži (Markéta Lukášková), Den co den (David Levithan)

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat