31/03/2021

Ben Aaronovitch - Zvony Londýna

Milý čtenářský deníčku,

knížky z knihovny došly! Už mám zarezervované dvě další, ale mezi tím jsem sáhla po domácích pokladech. Vrátila jsem se k sérii Řeky Londýna a teď dočítám vše, co z ní doma ještě máme, tedy sedmý díl hlavní série plus dvě vedlejší novely. Bohužel nejsem tak nadšená jako u předchozích dílů.

zdroj: goodreads.com


Citát: ...všechno se přisypává do velkého mlýna jménem HOLMES 2, aby se v něm umlela mouka pravdy, z níž vznikne zdraví prospěšný chléb spravedlnosti.

Nejlepší scéna: Popis místa činu, kde se odehrálo obětování kozy.

Nejhorší scéna: Závěrečný souboj, úplně jsem se v něm ztratila a motivy hlavních postav se mi nějak rozplynuly.

Zajímavost o knize: Muž bez tváře sice skončil, ale už teď je v angličtině vydaný osmý díl, ve kterém dobrodružství Petera Granta pokračuje.

Můj názor: Autor se snažil ukončit dějovou linku Muže bez tváře. To se neobešlo bez spousty odkazů na předchozí díly, ze kterých si já skoro nic nepamatuju. Takže pro mě byl příběh často nesrozumitelný a tím pádem i trochu nudný. Naštěstí existuje Follypedia, fanouškovská wiki, kde se dá spousta informací dohledat. Jen mě mrzí, že než vyjde další díl, zase to všechno zapomenu. Jinak mě stále baví autorův styl plný ironických popisů policejní práce a originálních přirovnání.

Podobné knihy: Řeky Londýna (zbytek série), Stín větru (Carlos Ruiz Zafón), Lord Mord (Miloš Urban)

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat