16/11/2021

David Grossman - Přijde kůň do baru

Milý čtenářský deníčku,

za tuhle knihu dostal Grossman Mezinárodní Bookerovu cenu, takže jsem měla velká očekávání. Bohužel, nějak jsme si nesedly. Stand-upy mě nebaví ani ty skutečné, takže parodie na ně mě moc neoslovila.

zdroj: databazeknih.cz

Zásadní myšlenka: Kde končí vtip a začíná horor? Kdy humor pomáhá zlehčit těžkou situaci a kdy jen pokrytecky překrývá neúnosnou realitu?

Něco pro mě nového: Trauma druhé generace přeživší šoa pro mě není úplně nové, už jsem o něm slyšela, ale tady jsem poprvé narazila na jeho aspoň okrajové literární ztvárnění.

Můj názor: Snažila jsem se ke knize najít cestu, ocenit vyzdvihovaný styl, ve kterém není věta navíc, užít si gradující atmosféru, kdy se komediální vystoupení mění v lidskou tragédii. Ale zoufale mi to nešlo. Nemohla jsem se začíst, nebavilo mě to, tajemství hlavního hrdiny mi nějak proteklo mezi prsty. Myslím, že kniha patří mezi to nejkvalitnější, co v současnosti vzniklo, ale zkušenosti hrdinů mi byly natolik vzdálené, že se mi prostě nepodařilo se do nich vcítit.

Podobné knihy: Zaprodanec (Paul Beatty), Scény z venkovského života (Amos Oz)

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat