15/11/2021

Andrew Ridker - Altruisté

Milý čtenářský deníčku,

o Altruisty  jsem tak nějak pořád zakopávala, až jsem si je nakonec koupila. Myslím, že nakonec za to nestáli, i když za špatnou knihu bych je rozhodně neoznačila. Jen prostě nebyli výjimeční.

zdroj: goodreads.com

Nejlepší scéna: Celý popis událostí v Africe, kam se Artur vydal pomáhat a hlavně v praxi uplatnit svůj nový stavební materiál.

Nejhorší scéna: Ethanovo hledání sama sebe v New Yorku a plácání se v životě. Tahle část mi přišla nudná (ale nebyla dlouhá) a zároveň tak nějak nepochopitelná.

Zajímavost o autorovi: Je mladší než já a tohle je jeho prvotina, rovnou napsal takový velký román plný plastických postav a se zajímavou myšlenkou. Jako neříkám, není nijak ohromující, prostě jen překvapivě dobré. Myslím, že kdybych se někdy pokusila napsat knihu, byla by asi po všech stránkách velmi podobná.

Zásadní myšlenka: Chcete pomáhat druhým? A neděláte to jen kvůli sobě? O kolik je snazší pomáhat v Africe než ve vlastní rodině.

Můj názor: Bavil mě příběh, líbily se mi detailně vykreslené postavy. Také základní myšlenka a vlastně i jednotlivé scény, všechno se mi zdálo velmi zručně napsané. Přirovnala bych to ke kvalitní židli od místního truhláře. Žádná levná Ikea, kterou mají všichni, ale ani designový kousek, který by změnil podobu židlí na příštích sto let.

Podobné knihy: Milostný dopis klínovým písmem (Tomáš Zmeškal), Ten, koho přece znám (Mike Gayle), Clayův most (Markus Zusak)

Hodnocení:

Žádné komentáře:

Okomentovat