28/03/2022

Jon McGregor - Rezervoár č. 13

Milý čtenářský deníčku,

tak tohle bylo obrovské zklamání. Skoro vždycky knížku dočtu, ale u téhle to prostě nešlo.

zdroj: databazeknih.cz

Citát: Nejspíš se prostě schovala, říkalo se. Bude někde v rokli. Podvrtla si kotník. Asi chce rodiče jen vystrašit. Říkalo se toho hodně. Lidé měli prostě nutkání otevřít pusu a mluvit, a bylo jim celkem jedno, co z nich vypadne.

Nejlepší scéna: Nejvíc mě bavila linka teenagerů, kteří pohřešovanou znali a postupně se zjišťovalo, jak moc.

Zajímavost o knize: Získala British Book Awards, což je taková britská Magnesia Litera. Úplně chápu proč, ta kniha je skvělá. Jen se nedá číst.

Zásadní myšlenka: Zmizení jedné dívky je jen vrchol ledovce složeného z traumat a tajemství obyvatel průměrné, anglické vesnice.

Něco pro mě nového: Termín "bahnění" tedy rození jehňat.

Můj názor: Autorův styl je okouzlující. V jedné větě odhalí nějakou šílenou pravdu o jedné z postav, aby ji v zápětí doplnil konstatováním, co se zrovna děje v přírodě nebo na zahradě. 

Vlastně by mě to docela bavilo číst, ani to není moc dlouhé, jenže já jsem úplně beznadějná v zapamatování si jmen. Pár postav mi utkvělo, třeba Su, která porodila dvojčata, nebo skupinka teenagerů (ale jednotlivce jsem od sebe vlastně odlišit nedokázala). Zbytek je pro mě naprosto nepřehledná skupinka obyvatel, jejichž osudy se postupně v malých porcích dozvídám. Kdyby aspoň na začátku byl seznam všech, jejich povolání a příbuzenských vztahů, hned bych se v tom vyznala o něco lépe. Takhle jsem někde za polovinou konstatovala, že se vlastně nechytám v ději, přelistovala jsem na konec, abych zjistila, jestli dojde v případu zmizelé Becky k nějakému průlomu, a pak jsem knihu s klidem odložila. Ráda dám autorovi ještě šanci, myslím, že je skvělý, ale musím si ověřit, kolik postav nasadil v jiných dílech.

Podobné knihy: Clayův most (Markus Zusak), Dědina (Petra Dvořáková)

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat