23/01/2017

George R. R. Martin - Tufova dobrodružství

Milý čtenářský deníčku,

nečetla jsem a ani se nechystám číst Hru o trůny, stejně tak jako se nechystám číst telefonní seznam. Ale Tufova dobrodružství mají jen jeden díl, takže jsem to riskla.

zdroj: goodreads.com
Ač to není pro Martina typické, tahle kniha se řadí k žánru sci-fi. Povídky vycházely na přeskáčku v časopisech, do knihy je seřadili chronologicky. V té první získá Tuf legendární válečnou klonoloď a rozhodne se stát ekologickým inženýrem. Další povídky vždy popisují jeden jeho zásah do nějakého planetárního ekosystému. Pouze na planetu S'uthlam se vrací třikrát.

Tuf mi nebyl moc sympatický, ale asi to bude tím, že se řadím do kategorie psích, nikoliv kočičích lidí. Hlavní hrdina jedná rozvážně a s ledovým klidem. Jediné, co ho může vyvést z míry je ohrožení jeho koček. Dále se vyznačuje neobyčejnou genialitou a schopností se během pár měsíců naučit zapomenutému umění klonování. I kdyby to byl génius, tak se mi to nezdá příliš pravděpodobné.

Jednotlivé povídky jsou různě zábavné a překvapivé. První, ve které získává loď, mě vyloženě nebavila, protože byla zdlouhavá a bylo jasné, že musí skončit získáním lodi. Už v první S'thulamské povídce je jasné, jak musí být situace nakonec vyřešena, ale dojde k tomu až v úplně poslední povídce. Naproti tomu povídka Strážci mě bavila nejvíc. Napsal ji mezi prvními, tak možná proto.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat