30/12/2018

Evžen Boček - Aristokratka a vlna zločinosti na zámku Kostka

Milý čtenářský deníčku,

série Aristokratka patří k tomu nejúspěšnějšímu, co v Česku vychází. Náklad se prý pohybuje okolo statisíců výtisků! Všechno je to na jedno brdo a s dalšími díly kvalita klesá (nebo je možná stejná, ale v prvních dvou dílech jsme mohli ještě mluvit o originalitě), takže jsem toho od čtvrtého pokračování moc nečekala.

zdroj: goodreads.com
Ale byla jsem vlastně docela mile překvapena! Děj se točí kolem jediného dne, kdy na Kostku dorazí dvě lupičské bandy. Jedna má zájem o nedávno objeveného pravého Rembrandta a druhá o lebky prokletých Marií pohřbených v zámecké hrobce. Na sto padesáti stranách autor vylíčil přípravu a průběh totálně zbabraných loupeží.

Mrzí mě, že se moc nikam neposunul normální děj a že slibná postava tetičky Nory zatím nedostala mnoho příležitostí se ukázat. Na druhou stranu Boček dokázal v rámci oblíbené série napsat v podstatě nezávislý, vtipný a vesměs originální příběh, který mě bavilo číst.

Deníčku, je to strašná ptákovina a humor je už dost otřepaný. Ale díky tomu, že už je to pár let, co jsem četla předchozí díl, jsem se opět dobře bavila a knížku jsem přelouskala během dvou dní. Za mě zvládl Boček udržet odpovídající úroveň a za to mu patří tři hvězdičky.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat