28/12/2018

Lois Lowry - Hledání modré

Milý čtenářský deníčku,

povedlo se mi si v knihovně půjčit si druhý díl Dárce. Toho jsem četla minulé léto a byla jsem z něj nadšená. Od pokračování jsem toho moc nečekala, autorka ho napsala po mnoha letech a původně ho vlastně vůbec neplánovala. Ale nakonec to nebylo tak špatné.

zdroj: goodreads.com

Příběh vůbec nenavazuje na Dárce. Pravděpodobně se odehrává ve stejné oblasti i čase, ale osady o sobě rozhodně neví.

Hlavní hrdince Kiře zemře matka a ona se dostane do sídla rady starších, kde má plnit důležitý úkol, opravit a nově ozdobit Zpěvákovo roucho. Zpěvák každý rok připomíná historii lidstva a svou písní utvrzuje obyvatele v tom, že lepší je žít v chudobě, než v blahobytu, který záhy vystřídá válka.

Autorka stvořila úplně novou společnost. Zatímco v Dárci žijí lidé podobně jako my dnes, nebo spíš na počátku minulého století, v Hledání modré se lidstvo vrátilo někam do 5. století. Žijí v chatrčích, vyrobit umí jen jednoduché nástroje a věci denní potřeby. Každý se snaží urvat si nejlepší kousek pro sebe a nikdo se nestará ani o své děti, natož třeba o sousedy.

I když si myslím, že v Dárci byla společnost promyšlenější, tak i čtení a hlavně přemýšlení o téhle mě bavilo. Sama o sobě by kniha mohla získat čtyři hvězdičky (Dárce jich má ode mě pět), ale spisovatelka mě naštvala tím, že příběh tentokrát není vůbec ukončený, vlastně se nic moc nevyřeší. Kira odhalí skrytá tajemství a dojde jí, co se kolem ní děje, ale jestli s tím něco udělá se čtenář asi dozví až v některém dalším díle.

Netuším, jestli Argo pokračování vůbec chystá, protože Hledání modré vyšlo česky v roce 2016, další díly jsou v angličtině už od roku 2004 a 2012, takže ta česká pauza se mi zdá trochu podezřelá. Jsem ale připravena sérii dočíst v angličtině, myslím, že stojí za to. Doufám, že zbytečně ztracenou hvězdičku snad v dalším nebo posledním díle zase dožene.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat