11/01/2019

Jakub Szántó - Za oponou války

Milý čtenářský deníčku,

poprvé jsem si koupila knihu v akci Velký knižní čtvrtek. Člověk zaplatí nižší cenu a třetinu knihy dostane už asi deset dní před vydáním. Začala jsem ji číst hned, ale e-booky čtu v podstatě jen při cestování, kdy se mi nechce tahat velkou knížku, takže jsem ho dočetla až teď, kdy jsem zase začala dojíždět do práce.


Popravdě, Deníčku, ani bych knihu častěji číst nechtěla a už vůbec ne před spaním. Je plná tragických příběhů z válek a teroristických útoků. Naštěstí zároveň obsahuje spoustu příhod z novinářské praxe, které knihu trochu odlehčují.

Ze začátku jsem byla trochu zklamaná. Kratší kapitoly přeskakují z jednoho období do druhého a sice obsahují popis předcházejících událostí, ale na malém prostoru jsou tak zhuštěné, že mě příliš nebavilo je sledovat. Později jsem si buď na styl zvykla, ale možná se spíš kapitoly prodloužily a jejich styl se trochu ustálil.

Původně jsem doufala spíš v podrobnější pohled na události, které člověk zná ze zpráv, ale v tomto ohledu mě kniha překvapila jen málokdy. Mnohem zajímavější se ukázaly příběhy o novinářské praxi. Jak nezkušený novinář vyráží do válečných zón, jak navazuje kontakty, jak se cestuje s americkou armádou a podobně.

Rozhodně čtení nelituju. Jakub Szántó napsal zajímavou a širokému publiku přístupnou knihu. Já osobně bych asi dala přednost něčemu náročnějšímu, ale rozhodně byly kapitoly, které mě seznámily s něčím pro mě zcela novým.

Závěrečné hodnocení: 


Žádné komentáře:

Okomentovat