02/01/2019

Neil Gaiman - Severská mytologie

Milý čtenářský deníčku,

před koncem roku jsem dohnala resty s příspěvky o knížkách, ale už jsem nestihla uklidit si v šuplíčku s audioknihami. Takže se k tomu dostávám až teď. Nejdelší čas uplynul od doby, kdy jsem poslouchala Gaimanovu Severskou mytologii.

zdroj: audiolibrix.com

Upřímně, Deníčku, bylo to asi největší audioknižní zklamání minulého roku. Nechci říct, že by kniha byla špatná nebo dokonce špatně načtená, to vůbec! Ale tak nějak jsem čekala něco jiného, něco originálnějšího, zábavnějšího, bizardnějšího. Ale jde opravdu jen o převyprávění mýtů o bozích z Valhally.

To ale není vůbec málo a kvalitou se rozhodně vyrovná třeba známým Řeckým bájím a pověstem od Eduarda Petišky. Díky marvelovskému hrdinovi Thorovi jsou severské mýty hodně populární a jejich převyprávění mi konečně objasnilo vztahy mezi Lokim a Thorem, proč Ódin nemá oko a jak by měl skutečně vypadat Ragnarök.

Hlas Pavla Soukupa díky své hloubce a barvě zní přesně jako hlas zkušeného barda, který vypráví příběhy dávných hrdinů kolem ohně za chladného večera. Hudební předěly se také povedly, prostě není co vytknout.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat