04/12/2019

Sally Rooneyová - Rozhovory s přáteli

Milý čtenářský deníčku,

další kniha, o které se na internetech docela mluvilo, dostala snad i nějaké národní ceny, ale mě naprosto minula. Ztráta času! Dočetla jsem jí jenom z toho důvodu, že jsem si jí koupila a zajímalo mě, jestli i druhá půlka bude stejně pitomá jako ta první.

zdroj: goodreads.com

Hlavní hrdinka je bisexuální Frances, která udržuje kamarádský vztah se svou první láskou Bobbi a během knihy prožívá románek se starším, ženatým hercem. V obou se hrozně plácá, tak nějak neví, co chce, vypadá to, že si nepřeje svůj život někam posunout, nechává se po sobě stékat jednotlivé události a jediným cílem je nezbláznit se z toho. No, moc se jí to nedaří.

Absolutně nezajímaví hrdinové, kteří se baví o svých problémech, které sice nejsou úplně banální, ale rozhovory o nich ano. Láska ve všech kombinacích, vztah s rodiči, kariéra, tvůrčí úspěchy... spoustu podobných situací prožívám také, ale ani jednou jsem při čtení neměla pocit, že mému životu poskytují zrcadlo, které občas v knihách nacházím.

Jediná maličko zajímavější linka je nemoc hlavní hrdinky, která se začne projevovat v druhé polovině knihy. Jde o celkem běžnou gynekologickou patologii, která způsobuje velké bolesti a případně neplodnost. To, že o svém zdraví nechce hrdinka mluvit ani se svými nejbližšími, mi připadalo celkem trefné a byl to asi jediný okamžik, kdy jsem pro ní měla trochu pochopení.

Autorčin styl je celkem čtivý a kniha není dlouhá, jasné plus. Navíc popis života lidí z lepší společnosti mi připadal celkem uvěřitelný a jen s pomocí pár detailů vylíčený docela plasticky. Ale tady veškerá pozitiva končí, nedoporučuji absolutně nikomu, původně jsem chtěla dát ze slušnosti dvě hvězdičky, ale nakonec mi připadá, že si zaslouží sotva tu jednu.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat