14/10/2021

Lois Lowryová - Posel v temném lese

Milý čtenářský deníčku,

jestli mě předchozí díl zklamal jen tím, že jeho děj nebyl moc dokončený, Posel mě naštval právě tím, jak definitivně ukončený byl. A sice se tu propletou osudy postav obou předchozích knih, ale těm nesahá svou komplexností ani po kotníky.

zdroj: goodreads.com

Nejhorší scéna: Celá závěrečná cesta lesem. Nejdřív ji autorka zbytečně natahuje a pak ji úplně nesmyslně ukončí.

Zajímavost o knize: Třetí ze čtyř knížek původně nezamýšlené série Dárce. Jsem zvědavá, jestli Argo nakonec vydá i ten poslední díl, zatím tak činí s velkým odstupem.

Zásadní myšlenka: Ptákoviny korumpují duši.

Můj názor: Mně se vlastně docela líbil začátek, zvlášť když jsem si dohledala děj předchozích dílů, na které navazuje. Zaujal mě nápad, že do vesnice přichází jakýsi obchodník, který lidem prodává zbytečnosti, a tím ničí jejich dobrotivé duše. Byla jsem opravdu zvědavá na to, jak se bude situace ve vesnici vyvíjet, na střet mezi kupujícími a těmi, kdo jsou stále oddaní myšlence nezištné pomoci druhým, kterou je vesnice široko, daleko známá.

Jenže nic z toho čtenář nedostane. Místo zajímavého střetu postav se ukáže, že nakupování kazí nejen lidi, ale i les a jeho zázračné vyléčení spasí i obyvatele vesnice bez toho, aby se před tím kdokoliv pokusil situaci jakkoliv řešit. Ta záchrana je vlastně vedlejší produkt něčeho úplně jiného.

Teď když to píšu mě napadla paralela s křesťanstvím, které věří, že díky Ježíšově oběti je každý automaticky očištěn od předchozích hříchů. Ale v Poslovi mi k tomu chybí nějaké rozjímání o vlastních činnech, jakákoliv reflexe vlastního konání. A to úplně pomíjím fakt, že náhlá spása vůbec nevysvětlila původ podivných obchodníků a zdroj jejich ďábelské moci. Třeba v dalším díle?

Podobné knihy: Hledání modré (Lois Lowryová), Oba na konci zemřou (Adam Silvera)

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat