08/03/2019

Alena Mornštajnová - Hotýlek

Milý čtenářský deníčku,

už je to tak dlouho, co jsem doposlouchala Hotýlek! Naneštěstí od té doby vůbec nemám na audioknihy čas, tak dojem z ní nestihla žádná další překrýt. Od Aleny Mornštajnové rozhodně nejslabší kniha, ale ona má standard vysoko.

zdroj: audiolibrix.com

Stejně jako předchozí Slepá mapa i příběh tohoto románu se točí kolem jedné rodiny, od narození po smrt jednoho jejího člena. Václav se narodil v den, kdy nacisté vypálili Lidice, a jeho otce zastřelili, když běžel hledat porodní bábu. Rozvětvená rodina se o něj ale s láskou postará a hotýlek i za komunistů naštěstí rodině poskytuje slušné živobytí.

Jako audiokniha výborné, Jaromír Dulava se dokonale hodí k atmosféře vesnického hotýlku s jeho osazenstvem bez ambicí. Kdybych ho ale normálně četla, asi bych se ukousala nudou. Příběhu chybí napětí, důvod otočit další stranu, osudy rodiny mě v podstatě nezajímaly, sice docházelo k různým zajímavým událostem, ale žádným osudovým zvratům, prostě takový normální život.

Myslím, že by mě jednotlivé osudy zaujaly víc jako uzavřené povídky, ale sledovat hrdiny přes mnoho a mnoho kapitol mě moc nebavilo. Resp. u žehlení ideální, nevyžadovalo to velké soustředění a překvapivě jsem se ani neztrácela v množství postav, ale jako knížka by to asi bylo utrpení.

Nakonec dávám čtyři hvězdičky, knize bych asi dala jen tři, nicméně výkon Jaroslava Dulavy to vytáhl o level výš. Možná to použiju do letošní Čtenářské výzvy jako příklad knihy od ženské autorky s mužským hrdinou, ale obecně do ní raději dávám knihy, které se mi opravdu líbily a navíc jsem četla v papírové podobě.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat