01/01/2022

Becky Chambersová - S pokorou a nadějí

Milý čtenářský deníčku,

autorčinu sérii Poutnící miluji, takže jsem si hned, jak to bylo možné, koupila e-knihu s jejími povídkami. Jsou jiné, hlavně za začátku jsem se nudila, ale třetí a čtvrtou část si budu pamatovat ještě dlouho.

zdroj: goodreads.com

Citát: Nevadí mi to, že ho nepiju. Stýská se mi po tom ostatním. Po takových těch setkáních, při kterých se kafe pije.

Nejlepší scéna: Slimáci a jejich nesnesitelný vliv na posádku.

Nejhorší scéna: Pobyt na druhé planetě. Zdál se mi příliš vědecký, idylický, postavy se v tu chvíli nikam neposouvaly.

Zásadní myšlenka: Do jaké budoucnosti se bude vracet mise, která trvá před osmdesát let? A má vůbec smysl se vracet?

Něco pro mě nového: Spousta detailů z biologie a zkoumání cizích životních forem. Člověk si uvědomí, jak moc byl StarTrek prvoplánový.

Můj názor: Trvalo mi, než jsem se začetla. Nebo jinak, četlo se mi to celou dobu snadno, ale nějak jsem nevěděla, proč bych měla ve čtení pokračovat než, že se seznámím s autorčinou představou života na jiných planetách. Ale na třetí planetě (nebo měsíci) se děj konečně začal lámat, na charaktery konečně začalo působit dlouholeté odloučení od zbytku lidstva a emoce pracovaly. Od té chvíle jsem knihu nemohla odložit a její konec ve mně zanechal zvláštní pocit a nutil mě se k němu vracet ještě několik dní.

Podobné knihy: Poutníci (Becky Chambersová), Amatka (Karin Tidbecková)

Hodnocení:

Žádné komentáře:

Okomentovat