01/01/2022

Liou Cch'-sin - Problém tří těles

Milý čtenářský deníčku,

Problému tří těles mluvili snad úplně všichni. Nejdřív jsem si přečetla Kulový blesk, jakýsi prequel k hlavní sérii, který mě docela bavil. Měla jsem tudíž velká očekávání, která bohužel zůstala nenaplněna.

zdroj: goodreads.com

Nejlepší scéna: Příběh Evanse, který sázel stromy, aby zachránil jiřičku a osud jeho lesa.

Nejhorší scéna: Celý nápad s počítačovou hrou mi přišel úplně mimo. Scéna s lidským počítačem byla ohromující, ale když jsem si sebe představila jako hráče nebo se vůbec dívala na toto prostředí hráčskou optikou, přišlo mi úplně nesmyslné.

Zajímavost o knize: Jako první asijská kniha získala cenu Hugo (a spoustu dalších), Netflix začal v listopadu natáčet seriál, který snad vyjde na konci tohoto roku.

Zajímavost o autorovi: Jeho rodina byla postižena Kulturní revolucí, ale on sám je loajální k současnému čínskému komunistickému režimu.

Zásadní myšlenka: Co by se stalo, kdyby lidstvo navázalo kontakt s mimozemskou civilizací, která by ale nemohla v blízké budoucnosti dorazit přímo k Zemi?

Něco pro mě nového: Existují lidé, kteří by si přáli vyhlazení lidstva mimozemšťany, protože naše společnost je prostě příšerná.

Můj názor: Čekala jsem něco velkolepého, plného napětí, zvratů a dějiných událostí. Byla jsem ale strašně zklamaná, protože hlavní děj se odehrává v řádu několika dní (s flashbacky do minulých dekád). Děj se mi zdál nudný, ucouraný, nějaké policejní zátahy, vyšetřování, vraždy, všechno to bylo tak umělé, jen defilé písmen na displeji. Uznávám, že nápad je zajímavý, myšlenky pro mě naprosto nové a neznámé čínské reálie zvláštní, ale to nadšení širokého okolí nechápu. Asi mám raději živé postavy než originální nápady.

Podobné knihy: Kulový blesk (Liou Cch'-sin), Výdech (Ted Chiang)

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat