14/05/2019

Robert Louis Stevenson - Podivný případ doktora Jeckylla a pana Hyda

Milý čtenářský deníčku,

po H. G Wellsovi došlo na další legendu fantastických románů. Variace na postavu Jekylla a Hyda se objevují stále a já jsem si chtěla konečně přečíst originál. Na rozdíl od Stroje času, Stevensonova novela mě vyloženě zklamala.

zdroj: goodreads.com

Na první pohled mě zaujala obálka i ilustrace uvnitř, jsem ráda, že když už vydávají něco tisíckrát publikovaného, že tomu aspoň dají nový kabát. Na druhou stranu musím přiznat, že víc bych ocenila nějakou pořádnou předmluvu.

Příběh se mi zdál strašně nudný a i když byl vlastně docela krátký, tak nějak divně se táhl. Teprve poslední dvě kapitoly, které konečně osvětlují to, jak k rozdvojení osobnosti došlo, za něco stojí.

Jeho nápad byl ve své době jistě originální, ale nechápu, jak mu mohlo tak ubohé zpracování získat tolik popularity. Ostrov pokladů musí být lepší, ale asi se to nikdy nedozvím.

Kdyby šlo o současné dílo, nedala bych víc než dvě hvězdičky. Vzhledem k jeho stáří nakonec končím na třech, ale pokud to člověk nebere jako literární povinnost, není potřeba ho číst.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat