02/09/2020

Han Kang - Kde kvete tráva

 Milý čtenářský deníčku,

Han Kang také patří mezi současné, významné autory a dokonce ji měly i u nás v knihovně. Bohužel jsem si před čtením nepamatovala anotaci, takže mě brutální obsah knihy dost rozhodil, to prostě není vhodná literatura pro těhotné!

zdroj: goodreads.com

Kniha vypráví o krvavě potlačeném povstání v Jižní Koreji z roku 1980. Nevím, proč jsem si myslela, že po Korejské válce se země vydala na dráhu prosperující demokracie, ale evidentně jsem se hrubě mýlila. Za otevření očí knize rozhodně děkuji!

Co se týká obsahu, tak se musím přiznat, že jsem moc nezvládala sledovat jednotlivé příběhy, tedy hlavně vztahy mezi nimi. První byl šíleně brutální, druhý zase dojemně poetický, i když také krutý. Navíc mi utkvěl příběh editorky bojující s cenzurou. Naopak rodinné pátrání po obětech vzpoury jsem nějak nechytla, nejsem si vůbec jistá, kolik bylo sourozenců a kdy který umřel. Pravděpodobně moje chyba, mám problém se jmény obecně a ta v neznámých jazycích se mi pamatují ještě hůř než ta česká.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat