02/09/2020

Jan Němec - Možnosti milostného románu

 Milý čtenářský deníčku,

první věc, co se mi k téhle knížce vybaví, je radost, že jsem ji konečně dočetla. Trvalo mi to déle než půl roku, byla jsem z ní úplně umořená. Je tím pádem jasné, že se neřadím mezi její obdivovatele, ale zároveň ji ani nezatracuji. Prostě experiment, který mi nesedl, ale jisté kvality v něm vidím.


zdroj: goodreads.com

Líbily se mi části, kde autor líčí běžný příběh od seznámení přes několik rozchodů až k nevyhnutelnému konci. Na druhou stranu drtivá většina vsuvek pro mě byla naprosto nečitelná a nudná. Neříkám, že všechny. Třeba mailová konverzace s kamarádem, jestli historku s ním může zařadit do románu, nebo rozhovor s autorem se mi opravdu líbily, ale hlavně odkazy na různé jiné autory nebo jejich díla jsem prostě nepochopila, protože je neznám a samotný úrývek bez znalosti kontextu mi nic nedal.

Zrovna proběhlo předávání cen Magnesia Litera a upřímně jsem ráda, že zrovna tahle kniha ji nevyhrála. O to víc jsem zvědavá, v jaké konkurenci neuspěla. Překvapivě je vítězná Liška v dámu dostupná jako e-kniha od pražské knihovny, takže jsem si jí hned stáhla a v nejbližších dnech ji začnu číst.

Závěrečné hodnocení: 



Žádné komentáře:

Okomentovat