03/09/2020

Scarlett Curtisová - Feministky nenosí růžovou a jiné lži

 Milý čtenářský deníčku,

feministická témata jsou mi blízká a tak jsem si řekla, že si přečtu i nejnovější příspěvek na české literární scéně, který vydalo Cooboo a tedy by měl oslovit hlavně mladé čtenáře. Nemyslím si, že to udělal úplně dobře.

zdroj: goodreads.com

Jako první hodnocení mě napadlo typické klišé: není to sice moc dobrá kniha, ale k tomuhle témato toho vychází málo, takže je dobře, že se občas objeví aspoň něco. Špatně! Pokud je prostě kniha pitomá, nemá vyjít ani s touhle omluvou. A mě to s odpuštěním u téhle tak přišlo.

Spousta krátkých textů od různých žen předkládá zajímavou škálu toho, co je pro každou z nich ve feminismu nejdůležitější, co pro ně osobně feminismus znamená. Až na pár vyjímek mi ale přišlo, že tak nějak mlátí prázdnou slámu a jejich vyznání mě ničím neobohatilo.

Utkvěl mi akorát jeden z příspěvků, který rozebírá historii hnutí, tu jsem moc neznala a po jeho přečtení jsem si ji celkem úspěšně zapamatoval. Pak si vybavím ještě příspěvek Keiry Knigthly, ve kterém mluví o svém porodu a vůbec mateřství jako čistě ženské zkušenosti, jejíž náročost si žádný chlap neumí představit a tedy ani patřičně docenit.

Závěrečné hodnocení:


Žádné komentáře:

Okomentovat