03/09/2020

Sarah Thorntonová - Sedm dní ve světě umění

 Milý čtenářský deníčku,

v minulosti jsem četla pár knížek o moderním umění, z čeho vychází a jak se tvoří jeho cena třeba na aukcích. Sedm dní ve světě umění nabízí zase trochu jiný pohled na současný umělecký svět a rozhodně stojí za přečtení.

zdroj: goodreads.com

Autorka sestavila knihu do sedmi kapitol a v každé se věnuje jedné části uměleckého světa. Prostředí aukcí jsem celkem znala a velkovýrobny uměleckých děl po vzoru Andyho Warhola mi také nebyly cizí, přesto mi reportážní pohled smrsknutý do jednoho dne přišel poučný.

Naopak nikdy jsem neslyšela o zbývajících prostředích. Nejmíň mě zaujal seminář na umělecké škole, nejvíc naopak zpráva z uměleckého veletrhu Art Basel. Tím, že se autorka vždy soustředí na jeden konkrétní den a jednu konkrétní událost, způsobila, že jsem si toho spoustu zapamatovala a umím si jejich atmosféru docela dobře představit. Samozřejmě jsem si často s telefonem v ruce vyhledávala obrázky zmíněných děl nebo třeba fotky z minulých prezentací České republiky na benátském Bienále.

Díky této knize mám pocit, že se orientuji v současném uměleckém světě, nebo aspoň v té části, kde se díla kupují za miliony dolarů. Všechno bylo zprostředkováno snadno pochopitelnou formou a rozhodně budu knihu doporučovat každému ve svém okolí. Vlastně nevím, proč jsem jí nedala všech pět hvězdiček...

Závěrečné hodnocení: 

1 komentář: