21/01/2021

Louis de Bernières - So much life left over

Milý čtenářský deníčku,

román navazující na Prach, který se snáší ze snů do češtiny zatím přeložen nebyl a pokud vím, ani se k tomu nikdo nechystá. V knihovně se mi povedlo sehnat pokračování aspoň v angličtině. Bála jsem se, že si knihu kvůli jazyku neužiju, ale opak byl pravdou.

zdroj: goodreads.com


Citát: (Daniel:) "Then we have to say goodbye." (Samadara, his Ceylon lover:) "We don't have. You chose it." "I never chose it. It's been imposed on us." "You cannot be imposed upon unless you chose it," said Samadara gently, her anger having suddenly died away. 

Nejhorší scéna: Narození Rosiina zmrzačeného dítětě.

Zajímavost o knize: Právě vychází třetí a poslední díl!

Něco pro mě nového: Zaujal mě popis přátelství Daniela a německých zajatců z první světové války, jak spolu ve třicátých letech začali v Německu podnikat, ale před válkou se trochu ve zlém rozešli, protože se z nich stali přesvědčení nacisti.

Můj názor: Měla jsem pocit, že mimo Daniela jsou ostatní postavy sledovány jen okrajově, v předchozím dílu jich autor zvládl vykreslit víc. Také mě mrzelo, že se Daniel odstěhoval tak brzo z Ceylonu, těšila jsem se hlavně na líčení místních reálií. Jedinou opravdovou výtku mám vůči postavě Rosie, která nekompromisně brání Danielovi v setkávání s dětmi. Možná se jí narodilo mrtvé dítě, možná byla věřící křesťanka a nechtěla už po dětech s Danielem spát, ale proč mu proboha nechtěla půjčovat děti?! Nemám pocit, že by autor tenhle její postoj čímkoliv podložil.

Podobné knihy: Prach, který se snáší ze snů (první díl této série), K otevřenému nebi (Antonio G. Iturbe)

Hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat