16/01/2021

Shrnutí roku 2020 a předsevzetí do 2021

 Milý čtenářský deníčku,

další rok je pryč! Teď bych se za ním ráda trochu ohlédla a zamyslela se, co budu jako čtenářka dělat v tom následujícím.

Obecné hodnocení

Chtěla jsem přečíst 52 knížek a dokonce jsem zvládla o dvě víc, to mi udělalo radost. Kromě toho jsem se rozhodla neplnit žádnou další výzvu a obecně mi to nechybělo. Jen úplně na konci roku jsem se nechala strhnout Book's calling a byla jsem nadšená, protože jsem díky ní přečetla první mangu, koukla na pěkný film a přečetla si trošku poezie.

Tím se také dostávám k tomu, že jsem v poslední době začala sledovat spoustu čtenářů na Instagramu. Kromě asi dvou, tří uživatelů se mi zatím nejvíc líbí kanály Kosmasu a Arga, což mě samotnou překvapuje.

Také jsem začala poslouchat literární podcasty a díky nim i spoustu další podcastů na jiné témata. Nejlepší je Liberatura, baví mě Do slov, ale ten teď skoro nevychází, a užila jsem si i většinu epozod V chapadlech murmuru. Zkoušela jsem i nějaké další, ale většinou mi připadají jako povrchní náctiletá dojmologie a tou čas ztrácet nechci.

Chtěla jsem také číst víc autorů, kteří nepíšou česky nebo anglicky a vlastně žádným hlavním světovým jazykem. Tak to se mi myslím opravdu nepovedlo.

Nejlepší kniha

Přečetla jsem spoustu skvělých knih, ale teď koukám, že jsem žádné nedala pět hvězdiček! Takže místo nejlepší knihy asi zvolím nejlepší spisovatelku a tou se pro mě jednoznačně stala Delphine de Vigan. všechny tři knížky, co jsem četla (Noc nic nezadrží, Pouta, Vděk), jsem zhltla a každou si i po mnoha měsících docela dobře pamatuju. Kromě toho bych do síně slávy 2020 vyzdvihla ještě Sedm dní ve světě umění, tedy skvělou sadu reportáží z prostředí současného umění.

Nejhorší kniha

Podle hvězdiček mi tak jednoznačně vychází Oba na konci zemřou a i s téměř ročním odstupem potvrzuji, že to bylo strašně moc špatný ve všech myslitelných ohledech.

Předsevzetí

Opět chci přečíst 52 knížek, myslím, že je to tempo, které odpovídá tomu, jak v knihách ráda bydlím. Občas jen pár dní, ale jindy se začtu na dva i tři týdny do nějaké bichle a nemusí mě stresovat, že kvůli tomu budu ve skluzu.

Letos bych se chtěla víc zaměřit na naučnou literaturu. Většinou nepřečtu víc než dvě, tři za rok. Chtěla bych to posunout aspoň na deset.

A nakonec jsem přemýšlela, jestli nějak změním tvojí podobu, deníčku. Mám opravdu málo času a hodilo by se mi, kdyby mi každý příspěvek trval třeba max 15 minut a ne nejmíň půl hodiny. A taky si chci konečně zapisovat citace! Takže od příští knihy asi přejdu na "tabulkový" systém, tedy že budu mít několik kategorií, které budu moci vyplnit během několika minut. Ale možná zjistím, že mi to nevyhovuje a znovu se vrátím k souvislému textu. Uvidíme.

Těším se na další rok s tebou :-*

Žádné komentáře:

Okomentovat