03/01/2021

Miřenka Čechová - Baletky

 Milý čtenářský deníčku,

Miřenku Čechovou znám z jejího představení S/He is Nancy Joe, které pokládám za jedno z nejlepších, co jsem kdy viděla. Proto jsem byla zvědavá i na její knihu, kterou navíc spousta lidí hodně chválila.

zdroj: goodreads.com

Román je v první řadě velice drsnou, autentickou výpovědí o životě na baletní konzervatoři. Ze začátku se mi zdálo, že tuhle torturu nemůže nikdo dobrovolně podstupovat, ale postupně se v knize víc a víc ukazuje, jak autorka tanec miluje a že překoná všechno, aby se mu mohla věnovat.

Kniha je rozlámaná do kraťoučkých kapitol, které více méně chronologicky popisují život od nástupu na konzervatoř až do maturity. Krátké záběry nabité emocemi, které dohromady skládají komplexní obraz jednoho mladého života. Díky nim měl text spád a nedalo se od něj odtrhnout.

Jediné, co mi vadilo, bylo časté opakování. Zdálo se mi, že autorka poskládala skvělé úryvky dohromady, ale už si je pak všechny najednou nepřečetla, takže je nemohla proškrtat a tím vytvořit koherentní celek.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat