30/10/2020

Čo Namdžu - Kim Čijong - ročník 82

Milý čtenářský deníčku,

o téhle knize se hodně mluvilo, mě taky zaujala a navíc jsem na ni náhodou narazila v knihovně. Její obsah je hrozně potřebný, ale jako román u mě moc neobstála.

zdroj: goodreads.com

V anotaci se píše "Každý z nás zná nějakou Kim Čijong…". Hlavní hrdinka je univerzálním zástupcem korejské ženy, která i přes formální rovnoprávnost, nemá stejné šance jako muž a pokud se náhodou probije k úspěšné kariéře, po narození dítěte o ní stejně přijde.

Bohužel právě ta universálnost z mého pohledu románu trochu škodí. Jde o jednu z mnoha, ničím výjimečnou ženu, které se nic výjimečného nestane. Samozřejmě právě kvůli tomu má kniha obrovský úspěch, přesně tak chtěla autorka zapůsobit, ale mě jako čtenáře ze zahraničí to trošku nudí, protože pro mě není to hlavní sdělení tak palčivé.

Po přečtení jsem měla pocit jako bych si o místní situaci přečetla spíš zajímavý článek v novinách než román. Normálně bych asi dala jen tři hvězdičky, ale jsem feministka a tohle téma je pro mě tak důležité, že už jen díky němu si kniha zaslouží vyzdvihnout nad průměr.

Závěrečné hodnocení:

Žádné komentáře:

Okomentovat