Milý čtenářský deníčku,
číst tuhle knihu krátce po Sedmi dnech ve světě umění nebyl dobrý nápad. Je zaměřená pouze na peníze a různé zákulisní příběhy a tohle téma už mi přišlo trochu vyčerpané. Sice vyšla později, takže autor popisuje i změnu trhu po ekonomické krizi z roku 2008, ale jinak jsem v ní nic zajímavého nenašla. Kdybych měla v porodnici jinou knihu, tuhle bych vůbec nedočetla.
zdroj: goodreads.com |
Autor napsal Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů a Supermodelka a krabice Brillo její téma jen rozšiřují a podle mě nijak úspěšně. Respektive mi přijde, že obě nemá cenu číst, klidně bych sáhla jen po Supermodelce, právě kvůli poznámkách o době po roce 2008.
Autor v nich mapuje vznik a důležitost trhů mimo západní svět, tedy zejména čínský a arabský. Kromě toho popisuje, která díla se v krizi stále prodávala dobře (hodně drahá, která vznikla tak nejpozději v 50. letech a svou kvalitu už jasně prokázala) a po kterých už ani pes neštěkne. Zajímavé byly také různé seznamy porovnávající nejdůležitější umělce, sběratele a galerie v odstupu pěti? let. Překvapivě tam bylo celkem dost rozdílů, zejména na nižších příčkách.
Myslím, že víc knih o uměleckém trhu už číst nemusím a opět se vrátím k těm, které mluví hlavně o umění samotném bez nekonečného omílání jeho ceny.
Žádné komentáře:
Okomentovat