30/10/2020

Štěpán Kučera - Projekt Gilgameš

Milý čtenářský deníčku,

hned po Lišce v dámu jsem sáhla po další próze nominované na Magnesii Literu a důvodem byla opět dostupnost e-knihy na stránkách knihovny. Projekt Gilgameš mě tématem zaujal víc, ale moc výrazný dojem ve mně nakonec nezanechal.

zdroj: goodreads.com

Zápletka je jak ze Stopařova průvodce. Lidstvo sestrojilo superpočítač s umělou inteligencí, který měl odpovědět na otázku života, vesmíru a vůbec. Zatímco 42 je odpověď stručná a zároveň geniální, Kučerova SI místo jednoduchého receptu vypráví příběh, který sice dospěje k pointě, ale ve mně jako čtenáři hluboký dojem nezanechal. Rozuzlení sice jasně určilo autorův záměr, ale z nějakého důvodu postrádalo sílu, kterou by se mi vrylo do paměti a donutilo mě o něm přemýšlet aspoň pár dalších dní.

Nic moc dalšího nejsem schopná po měsíci od přečtení o knížce říct. První dojem zanechal čtyři hvězdičky a já to nebudu měnit. Knížku jsem přečetla rychle, bavila mě a na rozdíl od Lišky v dámu mám pocit, že promlouvala k současnosti. Škoda, že tak nevýrazně.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat